Economist Admits to Plagiarism

The Economist admits that an article from its October 18 issue was plagiarized. The correction reads:

The article below on Ugandan guards working in Iraq, written for us by a freelance journalist in Uganda, was drawn substantially from an article published previously in Uganda’s Daily Monitor and written by David Herbert. We were, of course, unaware of this. We apologise to Mr Herbert, the Daily Monitor and our readers.

The byline-free magazine did not print the author’s name. Craig Silverman at the blog Regret the Error responds:

This is a situation where the Economist, which does not have bylines on its articles, should name the offending party. Has he or she written for the magazine before? And if so, have those articles been checked for plagiarism?