Rupert Murdoch's UK Papers Split Decision on Weiner Story

Rep. Anthony Weiner

Rep. Anthony Weiner (via Getty Images)

Rupert Murdoch’s New York Post has made hay of the Anthony Weiner story–today’s coverline, “Pop Goes the Weasel,” deals (albeit tastelessly) with the just-announced pregnancy of Mr. Weiner’s wife, Huma Abedin–and his London-based Times is chasing the story as well, with a smaller-than-might-be-expected touch of British restraint. Today brings the luridly-portmanteau’d “Wife of ‘sexting’ congressman is pregnant” news story, as well as a style article on waxing entitled “Weiner’s pecs don’t lie.” Yesterday brought a piece for the “families” section on “Sexting, lies and political scandal”–the story has metastasized across the Times‘s broad sheets. (Caveat: all of these stories lie behind the Times paywall, though surely they are all worth the price in pounds sterling!)

Strangely, the only news item arriving under a search for “Weiner” on the website of Mr. Murdoch’s raunchier downmarket U.K. tabloid, the Sun, is a piece from 2007 entitled “Hot dog! We have a weiner.” Right punnery, wrong topic–it’s about a viral video containing frankfurters. (By comparison, the U.K. tabloid Daily Mail, not owned by Mr. Murdoch, has a heart-rending narrative starring heroic Huma, who “bravely appears alongside Hillary as Democrats demand shamed husband quits.”) Perhaps it’s the whiff of politics that’s keeping the Sun from joining its corporate cousins in the U.K. and U.S. in freaking out over the Weiner story. After all, they print more shocking stuff on Page Three each day.